Ravintopäiväkirja – Täydellinen työkalu aktiiviliikkujalle

Ravintopäiväkirja – Täydellinen työkalu aktiiviliikkujalle

Ravintopäiväkirja on treenipäiväkirjan lailla tehokas ja oleellinen apu jokaiselle tosissaan liikkuvalle.

Sen pitäminen voi ajatuksen tasolla vaikuttaa vaivalloiselta, mutta sen tuomat hyödyt korvaavat tämän moninkertaisesti.

Niitä hyötyjä taas ovat ainakin seuraavat:

Se auttaa hallitsemaan syömistä ja motivoi pysymään erossa haitallisista ruokavalinnoista.

Ikävä merkintä ruokapäiväkirjassa ei näytä tai tunnu kivalta, minkä takia se suklaalevy jää usein sinne kaupan hyllylle.

Itselleen valehtelu ja vilppi tulevat vaikeammiksi. Jokainen varmaan tietää,

kuinka helppoa on napata jokin pieni kiva makea välipala ja sen syötyään olla kuin ei olisikaan.

Ruokapäiväkirjaa rehellisesti pitävä kuitenkin oppii merkitsemään

ylös myös nämä asiattomat makupalat ja oppii pikkuhiljaa niistä eroon.

Ruokapäiväkirja auttaa haitallisten tottumusten huomaamisessa.

Yksi suklaapatukka päivässä ei tunnu miltään. Kuukauden aikana kiskotut 30 patukkaa taas ovat jo ihan eri tason juttu.

Yksi napsii näitä pieniä välipaloja, toinen yönapostelee, kolmas taas syö liian suuria tai pieniä annoksia. Koska olemme äärimmäisen huonoja itse havaitsemaan näitä huonoja tapoja, on ruokapäiväkirjasta apua.

Vastaavasti se paljastaa yllättävät kompastuskohdat. Jos yrität vaikkapa vähentää kaloreita, saatat päiväkirjan pitämisen myötä yllättyä siitä, kuinka paljon niitä saat. Mikäli taas yrität kasvattaa massaa, saatat yllättyä siitä, kuinka vähän oikeastaan syöt.

Jokaisen henkilön ruokatottumuksista löytyy jotain hyvää. Ruokapäiväkirja auttaa paikallistamaan ja erottelemaan hyvän ja huonon, jolloin hyvät tottumukset voidaan pitää ja huonot korjata.

Päiväkirjaan tallentuvat myös kaikki onnistumiset. Niiden myöhempi selailu on paitsi kivaa, myös motivoivaa.

Päiväkirjan pitäminen auttaa ymmärtämään kehoasi paremmin ja siten saavuttamaan parempia treenituloksia. Se antaa käsiisi parhaimmillaan täydellisen tiedon siitä, mitä syöt, milloin syöt ja paljonko syöt. Paitsi että se kasvattaa itsetuntemustasi, se myös helpottaa työskentelyä personal trainerin kanssa, jonka on helppo katsoa ruokailutottumuksesi päiväkirjastasi.

Lisäksi päiväkirja vieläpä helpottaa kokeilujen tekemistä: Miten erilaisen ruokavalion tai ruokamäärien kokeilu heijastuu treeniisi ja tuloksiisi? Mikä toimii ja mikä ei? Vastaavasti pystyt näkemään mikä on tai ei ole toiminut menneisyydessä.

Ruokapäiväkirjan tavoitteena on syömiskäyttäytymisen muuttaminen ja tavoitteesi kannalta paremmat

Miksi palkata personal trainer?

  • Aloitus +

    Tsempparin kans treenaaminen on turvallisempaa.Liikkuminen väärin voi muistuttaa sinua vasta sitten kun harmia jo tullut.Tarkistuta liikkeet alan ammattilaisella ja varmista, että treenaat itseäsi terveeksi.Oikeat tekniikat on terveen ja kannattavan liikunnan avain!Kun treenaat turvallisesti pääset motivoivaan kehitys vaiheeseen.
  • Kehittävämpää +

    PT:n kanssa treenaaminen on kehittävämpää. Moni kuntoilijoista ei ole kehittynyt moniin vuosiin. Toki sellainenkin kuntoilu on parempaa kun ei kuntoilua ollenkaan. Olettaen, että edes kohta 1 on kunnossa. Kehittyäkseen on siis tiedettävä miten treenata oikein. Yksi osa oikein treenaamista on se, että se on jatkuvaa ja säännöllistä. Siitä pitää huolen kohta 3
  • Mukavampaa +

    Tsempparin kans treenaaminen on mukavampaa. Jotta se on kehittävää jatkuvaa ja säännöllistä sen on oltava KIVAA. Tsempparin tehtävä on saada liikunta myös tuntumaan kivalta. Liikuntaa voi tehdä loputtomin eri keinoin. Tsempparin tehtävä on löytää sinua miellyttävä tapa liikkua!
  • Lue koko artikkeli +

    LUE
  • 1